Aktualności

,,Indywidualizacja to skuteczna edukacja”

     Od września 2012r. rozpoczęła się realizacja projektu pt: ,,Indywidualizacja to skuteczna edukacja”. Projekt  realizowany jest  przez Stowarzyszenie Przyjaciół Oświaty w Szwarszowicach na terenie Publicznej Szkoły Podstawowej w Szwarszowicach finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.


Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitała Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych Programu Operacyjnego Kapitała Ludzki. Projekt realizowany jest na podstawie umowy ze Świętokrzyskim Biurem Rozwoju regionalnego w Kielcach.

 

Głównym celem projekt jest zaspokojenie potrzeb edukacyjnych i wyrównywanie szans przez indywidualizację procesu kształcenia dzieci klas I-III. W celach szczegółowych jest : zminimalizowanie dysfunkcji rozwojowych wśród dzieci klas I-III oraz wzrost umiejętności dzieci szczególnie uzdolnionych z klas I –III.

 

Koordynatorem projektu została pani Marzena Wilczyńska, a asystentem koordynatora pani Renata Podgórska. Nadzór dydaktyczny nad przebiegiem projektu pełni dyrektor szkoły pani Joanna Stawiarz.

 

   Celem przybliżenia uczniów i rodzicom potrzeby i znaczenia projektu, została wykonana tablica informacyjna, na której zostały umieszczone istotne informacje związane z projektem. Tablica została wyeksponowana na korytarzu szkolnym, aby każdy mógł zapoznać się z jej treścią.

 

 

tablica.jpg

 

      Na początku września odbyło się także spotkanie inauguracyjne, podczas którego pani dyrektor szkoły Joanna Stawiarz wspólnie z koordynatorem projektu panią Marzeną Wilczyńską  przedstawiły zaproszonym rodzicom procedury realizacji projektu.

 

                                   

e.jpg

 

   Do udziału w projekcie zostali rekrutowani uczniowie na podstawie wyników diagnozy, która została przeprowadzona w styczniu 2012r. Rekrutacja uczestników do zajęć miała charakter otwarty i prowadzona była w oparciu  o zasadę równości płci. Do zajęć wyrównawczych pierwszeństwo mieli uczniowie z orzeczeniami lub opinią z poradni objęci indywidualizacją nauczania (IPET i program działań wspierających PDW). Rekrutacja odbyła się poprzez analizę dokumentacji oraz rozmowy z nauczycielami nauczania zintegrowanego.

   Do przeprowadzenia poszczególnych zajęć ogłoszono nabór kadry pedagogicznej. Zainteresowani realizacją projektu nauczyciele złożyli 7 ofert, spośród których 2 odrzucono. Decyzję taką podjęto z powodu braku podstawy prawnej do zatrudnienia. Powodem odrzucenia tych ofert był fakt, iż osoby te pełnią funkcję koordynatora projektu i asystenta. Jedna osoba po zapoznaniu się z propozycją finansową zrezygnowała, iż koszty ponoszone z wydatkami na dojazd są zbyt duże.

 

Komisja w składzie: Marzena Wilczyńska - koordynator projektu, Renata Podgórska – asystent koordynatora projekt, Joanna Stawiarz - koordynator do spraw dydaktycznych, przeanalizowała kwalifikacje uprawniające do prowadzenia zajęć w złożonych ofertach. Po szczegółowej analizie przedstawionych dokumentów Komisja podjęła decyzję o zatrudnieniu następujących nauczycieli: p. Elżbietę Kowalczyk-Kuchniak, p. Iwonę Kaczor, p. Joannę Puchałę oraz p. Joannę Stawiarz. Wyżej wymienieni nauczyciele posiadają kwalifikacje  uprawniające je do prowadzenia zajęć ujętych w projekcie.

 

W ramach projektu zostały wytworzone następujące produkty:

  • 60 h zajęć dla dyslektyków i dzieci z trudnościami w pisaniu i czytaniu,
  • 30 h zajęć wyrównawczych z matematyki,
  • 30h zajęć artystycznych.


Źródłem pomiaru będą  dzienniki zajęć i listy obecności uczniów, dokumentacja fotograficzna, certyfikaty uczestnictwa, wytwory prac, programy prowadzonych zajęć. Każde z tych zajęć prowadzone są raz w tygodniu po 1 godzinie. Przewidziana ilość godzin to 30 dla każdej grupy. Ogółem w projekcie bierze udział 23 dzieci. W ramach projektu są organizowane zajęcia dla dzieci z zakresu: trudności w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji. Będą to 2 grupy.

 

o.jpg

 

Grupa prowadzona przez panią Iwonę Kaczor.Uczestnikami tej grupy byli: Patryk Chodorek, Krystian Dziekan, Paulina Kaniewska, Natalia Kaniewska oraz Wiktor Podgajny.

 

Grupa prowadzona przez panią Elżbietę Kowalczyk – Kuchniak. Lista uczestników tej grupy to: Czerwiec Przemysław, Dąbrowski Mateusz, Stachurska Oliwia, Swat Łukasz oraz Wąsik Bartosz.

 

jp.jpg


Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych – zajęcia wyrównawcze. Grupa prowadzona jest przez panią Joannę Puchałę. Uczestnikami tej grupy są: Cichoń Szczepan, Dziekan Wiktoria, Korpik Patryk, Swat Agnieszka oraz Wodyński Przemysław.

 

Zajęcia dla uczniów rozwijające zainteresowania dzieci szczególnie uzdolnionych artystycznie.

 

p.jpg


Grupa prowadzona jest przez panią Joannę Stawiarz. Uczestnikami tej grupy są: Majcher Adam, Lachowicz Kornel, Stachurski Maciej, Rutkowska Klaudia, Batugowska Patrycja Mazur Daria, Niedbała Martyna oraz Pronobis Weronika.


 Dodatkowym wsparciem w realizacji zamierzonych celów było zakupienie w ramach funduszy z projektu sprzętu, atrakcyjnych i ciekawych pomocy dydaktycznych z przeznaczeniem dla dzieci, które z pewnością podniosą jakość i atrakcyjność zajęć oraz pomogą w lepszym przygotowaniu uczniów do kontynuowania  nauki na dalszym etapie edukacyjnym. Przed dokonaniem zakupu pomocy dydaktycznych do realizacji projektu ogłoszono przetarg na stronie internetowej. Po zapoznaniu się z propozycjami ze względu na jakość i cenę ostatecznie wybrano zakupy w sklepie "REMI".


laptop.jpg

 

Pomoce dydaktyczne dydaktyczne do realizacji zajęć w zakresie trudności w czytaniu i pisaniu:

 

trudnosci_w_czytaniu_i_pisaniu.jpg


Gry: ,,Gąsienica”, ,,Rybki”, ,,Gotujemy zupę”, ,,Puzelator”, ,Schatenmemo”, ,,Kreativ-memo”, ,Tangalo”.

Układanki: ,,Będę wielkim mówcą”, ,,Literki-abecadło”.

 


Pomoce dydaktyczne do realizacji zajęć dla dzieci z trudnościami  w zdobywaniu umiejętności matematycznych:

 

 

hip_hop.jpg


 liczydlo.jpg


 


,,Fala matematyczna”- plansza zadaniowa,  ,,Fala matematyczna”- kule do logopedii , ,,Miasto ułamków”- klocki z podziałką. ,,Pieksi”- uczy rozpoznawania kształtów i kolorów, ,,Liczydło”, ,,Logigram”, ,,Hip-hop”- płytki liczbowe, ,,Hip-hop”-płytki symbole. Liczydło z podziałką. Liczydło – liczby w kolorach, ,,Quatrata” – drewniane plansze, kolorowe sześciany, karty zadaniowe, ,,Miasto ułamków”.

 

 

Pomoce dydaktyczne do realizacji zajęć dla uczniów rozwijających zainteresowania dzieci szczególnie uzdolnionych artystycznie:

 

uzdolnionych_artystycznie.jpg


Pojemnik na farby ,,Uśmiechnięta buźka”, a w nim farby ,,Kri Kra Krea”- hiperalergiczne, nietoksyczne. ,,Magiczne kredki”. Instrumenty perkusyjne. Teatrzyk z kurtyną i oświetleniem. Zestaw 9 kukiełek- zwierzęta gospodarstw domowych. Farby ,,Kri Kra Krea”. Koło malowania i platforma z osłoną do farb.

 


    Zajęcia prowadzone przez panią Iwonę Kaczor realizowane dla dzieci ze specjalnymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji.

W ramach prowadzonych zajęć uczniowie kształcili: sprawności manualne, technikę i tempo czytania, pamięć, logiczne myślenie, orientację w schemacie ciała i przestrzeni, analizator wzrokowy i słuchowy. Wymienione funkcje usprawniane były poprzez następujące zadania oraz zabawy:

  • ,,Zgadnij kto to mówi?”- zabawa słuchowa (doskonalenie spostrzegawczości słuchowej),
  • Rozwiązywanie zagadki rysunkowej: ,,Cyrk”- kolorowanie pól zgodnie z podanym kodem, odnalezienie wyrazu będącego rozwiązaniem zagadki (doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej).
  • ,,Boogi-woogie”- zabawa ruchowa przy muzyce (ćw. orientacji na schemacie własnego ciała).
  • ,,Podróżujemy” - opowieść ruchowa . Ilustrowanie ruchem opowiadania nauczyciela. Opisywanie  i naśladowanie ułożenia kończyn n-la (kształtowanie szybkiej reakcji na sygnały słowne oraz orientacji w schemacie własnego ciała i przestrzeni).
  • ,,Paluszkowe powitanie”- zabawa paluszkowa. Posługiwanie się nazwami palców. Liczenie od jednego do dziesięciu wspak (ćwiczenie sprawności manualnej).
  • Rozwiązywanie rebusu słowno-obrazkowego, odczytywanie i zapisywanie hasła (usprawnianie analizatora wzroku oraz umiejętności czytania i pisania). Uzupełnianie wyrazów brakującymi literami (ćwiczenie spostrzegawczości  wzrokowej). Układanie zdań z rozsypanki wyrazowej (ćwiczenie czytania i pisania). Układanie wyrazów z podanych sylab ( doskonalenie koordynacji wzrokowej). Wybieranie obrazków, których nazwy zaczynają się od podanej głoski, zaznaczenie obrazków wyznaczonym kolorem. Rozpoznawanie nazw obrazka na podstawie początkowej głoski. Rozpoznawanie nazw obrazka na podstawie ostatniej głoski ( doskonalenie koordynacji wzrokowo- słuchowej). Dobieranie nazw obrazków, których nazwy zaczynają się i kończą taka samą głoską.
  • Ćwiczenia w czytaniu tekstu pt: ,,Kaczuszki- racuszki” (utrwalenie związków wzrokowo-słuchowych, doskonalenie techniki czytania i tempa czytania). Zaznaczanie w tekście dwuznaków: sz, cz (ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej ). Uzupełnianie tekstu brakującymi dwuznakami (ćwiczenie spostrzegawczości i logicznego myślenia). Układanie wyrazów z dwuznakami (doskonalenie techniki czytania i pisania, utrwalenie wzrokowo- słuchowe wyrazów z dwuznakiem sz, cz). Ćwiczenia rytmiczne - wygłaszanie wiersza ,,Kaczuszki- racuszki” sylabami wyklaskiwaniem (doskonalenie umiejętności analizy sylabowej zdania).
  • ,,Echo rytmiczne”, zabawa dydaktyczna, odtwarzanie podanego przez nauczyciela rytmu z wykorzystaniem instrumentów muzycznych ( ćwiczenie analizatora słuchowego).
  • Wykorzystanie ćwiczeń Kinezjologii Dennisona; leniwa ósemka, ruchy naprzemienne (usprawniania koordynacji obu półkul mózgowych).
  • Wyszukiwanie różnic między obrazkami (doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej). Układanie obrazków z części wg. wzoru (usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej). Elementy kinezjologii edukacyjnej, Pozycja Dennisona, ruchy naprzemienne. Różnicowanie głosek: b, p, d, t. Czytanie tekstu, rozpoznawanie głosek w tekście, określanie ich miejsca położenia. Wykrywanie  błędów w tekście  poprzez napisanie prawidłowej formy gramatycznej.
  • Zabawy dydaktyczne z wykorzystaniem pomocy zakupionych w ramach projektu ,,Będę wielkim mówcą” – zabawy buzi i  języka.
  • ,,Rybki”- gra na czas,
  • ,,Wieże”- budowanie wież w jak najszybszym czasie,
  • gra dydaktyczna ,,Schatenmemo”- klasyfikowanie obrazków wg. wybranego obrazu, wypowiedzi dzieci na temat własnego zbioru (rozwijanie pamięci wzrokowej, logicznego myślenia oraz spostrzegawczości), dobieranie w pary jednakowych obrazków, wyodrębnianie figur z tła (usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej).
  • ,,Gotujemy zupę” (ćwiczenie pamięci i logicznego myślenia).
  • ,,Kreativmemo” - odnajdywanie par owoców i warzyw (ćwiczenie koordynacji wzrokowej i spostrzegawczości).
  • ,,Gąsienica” (utrwalenie liczebników porządkowych, ćwiczenie sprawności manualnej). Połączenie gry ,,Rybki” i ,,Gąsienica” – rozpoznawanie kształtów przez dotyk.
  • Gra ,,Tangalo” (rozwijanie wyobraźni przestrzennej, utrwalenie znajomości figur  geometrycznych). Słucham, wiem, odczytuję - graficzne odtwarzanie wysłuchanego rytmu.

 

 

wiktor_podgajny_pracuje.jpg

 

agnieszka_swat__podczas_zajec_z_analizy.jpg

 


Zajęcia prowadzone przez panią Elżbietę Kowalczyk –Kuchniak  realizowane dla dzieci ze specjalnymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji.

     W ramach prowadzonych zajęć uczniowie usprawniali analizę i syntezę wzrokową, doskonalili orientację  wzrokową i przestrzenną, ćwiczenia rozwijające grafomotorykę i orientację w przestrzeni, kształtowanie orientacji na schemacie ciała.

Tematyka zajęć była następująca:

1.Usprawnianie umiejętności analizy i syntezy wzrokowej, doskonalenie orientacji wzrokowej. Ćwiczenie umiejętności: wyszukiwanie różnic między obrazkami, wyodrębnianie co zmieniło się w najbliższym otoczeniu, pamięci i spostrzegawczości, ćwiczenia naprzemienne.

2. Usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej oraz orientacji przestrzennej. Ćwiczenie umiejętności –dobierania obrazków do historyjki obrazkowej, dobieranie ze względu na kształt i kolor, układanie mozaiki przestrzennej.

3.Usprawnianie percepcji słuchowej, wzrokowej i syntezy wzrokowej, funkcji percepcyjno-motorycznych. Ćwiczenie umiejętności –układanie mozaiki-gra w kolory, dobieranie takich samych kształtów, rozpoznawanie kształtów dotykiem, tworzenie sylab wyrazów. 

4. Zabawa ćwicząca pamięć dziecka; ćwiczenia rozwijające grafomotorykę i orientację w przestrzeni. Ćwiczenie umiejętności grafomotorycznych:  spostrzeganie, klasyfikowanie obrazków.

5. Kształtowanie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Ćwiczenie umiejętności: wyobraźnia przestrzenna-tworzenie własnych wzorów, nazywanie położenia kończyn, przedmiotów względem siebie.

6. Kształtowanie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni, doskonalenie analizy i syntezy słuchowej, koordynacji słuchowo-ruchowej. Ćwiczenia umiejętności : rozpoznawania dźwięków, wyodrębniania sylab w wyrazach, dzielenie wyrazów na sylaby, rysowanie oburącz.

7. Doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej oraz słuchowej. Ćwiczenia umiejętności : dzielenia wyrazów na sylaby, rozpoznawania w wyrazie określonej sylaby, porównywanie liczby sylab w wyrazach, odtwarzanie wysłuchanego rytmu, zapamiętywanie położenia określonego dźwięku.


k.jpg

kk.jpg

 

 

     Zajęcia prowadzone przez panią Joannę Puchałę realizowane dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych- zajęcia wyrównawcze.

 

    W ramach prowadzonych zajęć zrealizowano następujące tematy poprzez ćwiczenie umiejętności:

1.,,Matematycznie i muzycznie czyli liczymy śpiewająco”- zabawy doskonalące liczenie: układanie i odwzorowywanie ruchem podanych i zadanych ciągów liczbowych; tworzenie liczb dwucyfrowych i porządkowanie ich według podanego wzoru; wyodrębnianie liczb parzystych i nieparzystych.

2.,,Zabawne zadania”- układanie treści zadań tekstowych do rysunku oraz przedstawionej treści podanego zadania, rozwiązywanie prostych zadań tekstowych, wychwytywanie danych uniemożliwiających rozwiązanie zadania.

3.,,Kupujemy prezenty”- obliczenia pieniężne, klasyfikowanie przedmiotów, dobór banknotów i monet, którymi można zapłacić określone kwoty: obliczanie, co można kupić za wskazaną kwotę.

4.,,Ćwiczenia umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 100 z wykorzystywaniem  multimedialnych programów edukacyjnych- ćwiczenie pamięci oraz współpracy, komunikacji w grupie, doskonalenie liczenia z wykorzystaniem programów edukacyjnych; wykonanie obliczeń w zakresie 100. 5. ,,Zima zła”- odczytywanie wskazań termometru; usprawnianie spostrzegawczości, pamięci, uwagi, odczytywanie temperatury zapisanej na  termometrze.

6.,,Kto wyżej, kto dalej”- mierzenie długości i odległości, doskonalenie rozumienia pojęć: wyżej, niżej, bliżej, dalej; dokładności dokonywania pomiarów.

7."Ubieramy choinkę”- doskonalenie techniki rysunkowej ( mnożenie i dzielenie w zakresie 50).


 

fala.jpg  pu.jpg
 

 

 

Zajęcia prowadzone przez Panią Joannę Stawiarz realizowane dla uczniów rozwijających zainteresowania dzieci szczególnie uzdolnionych artystycznie.

 

Podczas zajęć dla dzieci szczególnie uzdolnionych artystycznie pogłębiano i doskonalono otwartość twórczą, współpracę z grupą, płynność wypowiadania swoich myśli przy pomocy środków artystycznych, umiejętność improwizowania, w oparciu  o wyobraźnię , przeżycie, pokaz, dalsze pogłębianie wyobraźni i aktywności twórczej, poszukiwanie coraz to innych wyszukanych środków artystycznych, kształcenie umiejętności samooceny poprzez improwizacje teatralne, przedstawienie scen realnych z otoczenia ucznia, wykonywanie elementów przestrzennych technika orgiami, malowanie korkiem, wycinanek geometrycznych, malowanie patyczkiem, nakrapianie przy pomocy rurki do soków malowanie na gazie, malowanie barwnych plam przy pomocy ciekawych technik plastycznych.

 

    Zajęcia odbywały się z zachowaniem równości szans, zasadą równości obu płci i wnioskiem o dofinansowanie.

 

   W założeniach do realizacji:

Przedstawienie barwnej sytuacji inspirowanej marzeniami lub snami. Wprowadzenie ciekawej techniki –frotaż czyli odbijanie przedmiotów o wyraźnej fakturze na powierzchni papieru. Tworzenie dowolnych kompozycji. Wyrażanie linią ruchu. Odszukiwanie dźwięków pasujących do użytych linii. Przedstawienie zjawisk fantastycznych. Zapis kompozycji jednoosiowych w pionie. Rysowanie barwnym konturem historyjki obrazkowej ukazującej różnorodne widoki miast, wsi, pół, lasów, ludzi, zwierząt o zmiennym położeniu i oddaleniu.Malowanie drzewa techniką ,,suchego pędzla”, przedstawienie na płaszczyźnie własnej wyobraźni, rytm jako powstawanie tych samych elementów- wycinanka. Powyższe  działania maja na celu dalsze pogłębianie umiejętności, otwartości twórczej, kreatywności, wyobraźni, wrażliwości w zakresie przeżyć artystycznych, poznawania i poszukiwania coraz to innych środków artystycznych, poznawania i poszukiwania ekspresji swojego ciała oraz ekspresji twórczej.


 

 d1.jpg  d2.jpg

 

 


PODSUMOWANIE  I ZAKOŃCZENIE PROJEKTU


W czerwcu 2013 roku w Publicznej Szkole Podstawowej w Szwarszowicach zakończono realizację zajęć z projektu: "Indywidualizacja to skuteczna edukacja". Projekt współfinansowany był przez Unię Europejską w ramach Funduszu Społecznego. Realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic z jakości edukacyjnych. Projekt realizowany był na podstawie umowy ze Świętokrzyskim Biurem Rozwoju Regionalnego w Kielcach przez Stowarzyszenie Przyjaciół Oświaty w Szwarszowicach.

Głównym celem projektu było zaspokojenie potrzeb edukacyjnych i wyrównywanie szans przez indywidualizowanie procesu kształcenia dzieci klas I - III. Wcelach szczegółowych było: zminimalizowanie potrzeb oraz ich możliwości psychofizycznych. W ramach projektu dysfunkcji rozwojowych wśród dzieci klas I - III oraz wzrost umiejętności dzieci szczególnie uzdolnionych z klas I - III.


Ogółem w projekcie brało udział 23 uczniów. Uczestniczyły one w specjalnych zajęciach, dostosowanych do zdiagnozowanych potrzeb oraz ich możliwości psychofizycznych. W ramach projektu odbywały się zajęcia dla dzieci: ze specjalnymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonym ryzykiem dyslekcji (dwie grupy), zajęcia dla dzieci przejawiających trudności w zdobywaniu umiejętności matematycznych (jedna grupa) oraz zajęcia dla dzieci uzdolnionych, rozwijające ich zainteresowania szczególnie artystyczne. Spotkania w poszczególnych grupach odbywały się raz w tygodniu.

 

 Do realizacji zamierzonych celów zakupiono w ramach funduszu z projektu laptopa, atrakcyjne i ciekawe pomoce dydaktyczne z przeznaczeniem dla dzieci, które podniosły jakość i atrakcyjność zajęć.


Na zakończenie zajęć dzieci uczestniczące w projekcie otrzymały certyfikaty uczestnictwa w projekcie "Indywidualizacja to skuteczna edukacja". Z prowadzonych zajęć zostały pamiątkowe zdjęcia, karty pracy, prace plastyczne oraz powstała strona internetowa projektu.

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 07 lutego 2013 12:18
Dokument wprowadzony do BIP przez: Monika Żelazowska
Ilość wyświetleń: 1749
05 września 2013 10:33 (Monika Żelazowska) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
05 września 2013 10:31 (Monika Żelazowska) - Dodanie zdjęcia [d2.jpg] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
05 września 2013 10:31 (Monika Żelazowska) - Dodanie zdjęcia [d1.jpg] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany
W związku z przewidzianym jutrzejszym załamaniem pogody, rozpoczęcie odbędzie się na sali gimnastycznej w następującym porządku: Klasy V-VIII godz. 9.00-9.40 Klasy I-IV godz.10.00-10.40 Przedszkole godz.11.00 Rodzice proszeni są o zabranie długopisów. Proszę pamiętać – uczeń przychodzi z jednym opiekunem.::W związku z przewidzianym jutrzejszym załamaniem pogody, rozpoczęcie odbędzie się na sali gimnastycznej w następującym porządku: Klasy V-VIII godz. 9.00-9.40 Klasy I-IV godz.10.00-10.40 Przedszkole godz.11.00 Rodzice proszeni są o zabranie długopisów. Proszę pamiętać – uczeń przychodzi z jednym opiekunem.::